de 5e week de vakantie week - Reisverslag uit London, Canada van HarmenBokkers - WaarBenJij.nu de 5e week de vakantie week - Reisverslag uit London, Canada van HarmenBokkers - WaarBenJij.nu

de 5e week de vakantie week

08 September 2015 | Canada, London

hallo allemaal,

op vrijdag begon onze vakantie van een paar dagen. 's ochtends om 8 uur vertrokken om eerst Menno op te halen. Daarna zijn we door gereden naar Remco, daar eerst een bak koffie gedronken en gekeken bij de bouw van een nieuwe opslag schuur en nieuwe sleufsilos. hierna zijn we door gereden naar Koen. Eenmaal bij koen aan gekomen hebben we eerst daar de boerderij gekeken en bewonderd. toen we al de koeien en het bedrijf goed bekeken hadden begonnen we met rijden. Eerst naar een Tim Hortons in Arthur. "euhm jongens waar gaan we nu naar toen?" euhm ja dat is een goede. dus na een kort overleg zijn we als eerste naar de Niagara water vallen geweest. De snel wegen zijn hier heel anders als in Nederland hier zijn de wegen sowieso breder en alle banen zijn vol autos, maar alle autos rijden wel gewoon door met een gangetje van 100. Toen ik het veelste druk vond worden wou Remco wel verder rijden. eenmaal aangekomen bij de Niagara watervallen eerst uitgebreid fotos maken en spul. later zijn we nog naar onderen geweest om zo achter de waterval te komen. en een stukje verder kon je op een balkon staan waar je de watervallen van onderen kon bekijken. toen we weer boven waren zei Menno "zoveel water, dat dat gat niet een keer vol is". toen we genoeg water hadden gezien zijn we opzoek gegaan naar een slaapplaats, na een eindje reiden zagen we een groot houten loge hotel het leek op een onwieze blokhut. wij keken elkaar aan "we kunnen hier vragen of er een kamer vrij is?" nou zo gezegd zo gedaan en ja hoor er was een kamer vrij en er zat een groot water park bij met stuk of 5/6 grote glijbanen en spul dus daar hebben wij ons nadat we de kamer hadden bekeken en spul uit de auto hadden gehaald vermaakt. Toen het zwembad dicht ging moest er natuurlijk bier komen. dus wij nog snel naar de bier store om daar even een box bier te halen (kratten kennen ze hier niet). toen het bier en de energie zo goed als op was zijn we maar gaan slapen.

zaterdag zijn we aan de grote tocht begonnen naar de united states of America. een paar honderd kilometer verder aan gekomen bij de grens van Amerika en Canada werden we ontvangen door een beste meneer strak in het pak die ons vroeg wat wij in Amerika moesten, een klein gesprekje mochten wij onze auto parkeren de "doorzocht" werd terwijl wij in een gebouw een soort visum in moesten vullen. Toen ze onze vinger afdrukken hadden en een mooie foto van ons hadden mochten we legaal Amerika in. eenmaal in Amerika eerst maar eens wat eten. Toen onze buikjes weer gevuld waren met wat fastfood zijn we door gereden naar Sjors zijn stage bedrijf en het oude stage bedrijf van Gerben. toen we daar aan kwamen hebben we eerst de boerderij en de machines bekeken. toen we genoeg hadden gezien zijn we weer naar het huis gegaan om daar wat te bij te praten en over hoe het allemaal gaat in Amerika. Nadat we uitgepraat waren gingen we naar de camper van de familie waar we die nacht in mochten slapen.

zondag morgen eerst een goed ontbijt gegeten dat al voor ons klaar stond. daarna zijn we met Sjors een paar bedrijven gaan bekijken. Een bedrijf met 600 jersey koeien en met 8 melkrobots, daar hebben we een rondleiding gehad van die boer. toen het weer tijd was om verder te gaan zijn we naar een boerderij geweest met 4000 koeien en een 100 stands draaimelkstal daar hebben we een beetje rond gekeken. daarna zijn we langs de boerderij gereden die dit voorjaar was verwoest door een orkaan. daarna zijn we naar de werkplaats van Sjors zijn stage geweest om daar nog weer een paar trekkers en machienes te bekijken, daarna hadden we het rondje klaar en toen weer naar Sjors zijn bedrijf gegaan daar nog een bak koffie gedronken en toen gingen we weer richting het mooie Canada. weer bij de grens weer de paspoorten laten zien en uitleggen wat we gedaan hadden mochten we weer door rijden. toen we weer in Canada waren zijn we richting toronto gereden. onderweg hebben we een hotel op gezocht en bij dit hotel zat ook weer een zwembad bij dus wij eerst weer losweken in het zwembad. toen op de hotel kamer nog een beetje televisie gekeken en toen zijn we gaan slapen.

Maandag zijn we verder door gereden naar Toronto. omdat het laboday was, was het redelijk rustig op de snelweg. maar eenmaal in Toronto was het onwies druk. toen we ergens onze auto hadden geparkeerd zijn we met een tram richting de CN tower gegaan. toen we daar aan kwamen eerst de ogen uit de kop gekeken. toen zijn we naar binnen gegaan in de CN tower en op zon 300 meter rond gelopen en te kijken naar Toronto. in de CN tower hebben we wat gegeten en toen we genoeg hadden gezien zijn we weer naar beneden geweest. Toen we weer buiten waren gingen Remco en ik naar een groot aquarium dat naast de CN tower was. in dat aquarium liep je onder de vissen en haaien door echt mooi om te zien hoe dat allemaal kan. Toen we genoeg vissen hadden gezien zijn we weer naar buiten gegaan waar Koen en Menno op ons zaten te wachten. Daarna hadden we een taxi gepakt naar onze parkeerplaats. Toen we weer bij de auto waren moesten we weer een hotel zoeken. toen we een paar hotels hadden gevraagd of er een kamer over was hadden we een hotel kamer gevonden. toen we allemaal een bad hadden genomen hadden we zin aan bier, omdat het laborday was waren alle bierstores dicht. dus wij roomservus bellen en uiteindelijk bier van 34 dollar voor 4 flesjes gedronken, maar toen hadden we honger en omdat we niet meer mochten rijden zijn we lopends een Tim Hortons gaan zoeken. toen we uiteindelijk een Tim Hortons gevonden hadden wat koffie drinken paar broodjes naar binnen gewerkt te hebben moesten we de weg terug nog vinden na een heel wat meters verder eindelijk weer gevonden. wouden we nog een biertje aan de bar bestellen maar die was al dicht. Op de hotel kamer nog weer een beetje televisie kijken en toen weer slapen.

Dinsdag hadden we nog geen plannen. toen we bedachten om te gaan winkelen hebben we zon winkelcentrum opgezocht, en gevonden. Een heel stel winkels verder hadden we het ook wel weer gezien. Na het winkelen begon de terug reis weer. eerst hebben we koen weer afgezet, daar gekeken hoe het met de bouw was en wat gedronken te hebben zijn we richting Remco gegaan om Remco af te zetten. Ook daar weer gekeken hoe het met de bouw stond, zijn Menno en ik weer verder gereden, toen we nog honger hadden hebben we in London nog even een Tim Hortons op gezocht en wat gegeten. toen we de koffie en de broodjes op hadden zijn we richting Menno gegaan. daar nog wat gepraat met zijn stage boer ben ik ook richting huis gegaan. Toen ik thuis was eerst vertelt wat we allemaal mee hadden gemaakt, daarna ben ik naar bed gegaan, want na 5 dagen rijden, in de auto zitten en rond lopen zijn de knollen een keer op.

dit was de vakantie veel mooie dingen gezien en meegemaakt. En nu is het weer werken op de boerderij.