De 2e week - Reisverslag uit London, Canada van HarmenBokkers - WaarBenJij.nu De 2e week - Reisverslag uit London, Canada van HarmenBokkers - WaarBenJij.nu

De 2e week

Blijf op de hoogte en volg

21 Augustus 2015 | Canada, London

Hallo allemaal,

Het is al meer dan een week geleden dat ik wat van me het laten horen dus hier een nieuw verslagje van de afgelopen week.

Op zaterdag moesten we er vroeg uit omdat Mike een dag ging fietsen met zijn kamaraden moest eerst het werk in de stal afgemaakt worden. ondertussen heb ik Mike naar een van zijn kamaraden gebracht en vanaf daar ging hij verder, vanaf toen had ik de hele farm voor mij zelf omdat Connie een weekend weg was met haar vriendinnen. Toen ik Mike had weg gebracht heb ik het werk in de stal af gemaakt. Daarna ben ik naar Menno gegaan omdat het werk klaar was en ik niks beters had te doen. Bij Menno waren ze bezig met zand in de boxen te doen en daarna de bierborstel kuil dicht gelegd. Toen bij Menno het werk klaar was hebben we een beetje rond getoerd door de omgeving daar, we hebben eerst gekeken bij een Case dealer wat 5 minuten rijden was vanaf Menno. vervolgens weer in de auto gestapt en richting Remco gereden. Onder weg kwamen we langs een New Holland dealer, en wij als Achterhoekse boertjes kennen alleen maar kleine trekkers en machines dus daar hebben we ook even rond gekeken. Toen we daar alles bekeken hadden en beoordeeld zijn we verder gereden naar Remco, daar hebben we een beetje rondleiding van Remco gehad. Remco had geen vrij dus zijn Menno en ik weer verder gereden naar St. Marrys. daar hebben we voor het eerst Tim Hortons DE koffie gehad daarna een beetje rond rijden door St marrys en toen weer richting huis omdat de varkens weer honger hadden. 's avonds zijn Remco en ik naar preth east gegaan omdat we een avond uit gingen samen met Jeffrey en de achternicht met de vriendinnen. we wouden eerst naar een cornfest toe maar dat kwam je na 22:30 niet meer in en met het achterhoeks kwartiertje waren we daar dus te laat voor. dus we hebben weer de cab (taxi) gebeld omdat hij ons had vertelt dat er ergens een schuurfeest was maar toen we daar aan kwamen bleek het een heavy matel party te zijn, maar och wij kunnen overal een feestje van maken.

zondag zijn Remco en ik naar Koen geweest in Arthur dat was ongeveer 1,5 uur rijden, maar hier is dat kort bij. Daar hebben we een beetje rondgereden en Koen gevonden want die was aan het oogsten. Even met Koen een beetje bijgepraat en toen moest hij verder met werken. Dus Remco en ik zijn weer richting huis gegaan. Onder weg hebben we een supermarkt gevonden waar ze Grolsch hadden dus wij als achterhoekse boertjes konden dat natuurlijk niet laten staan. Toen we buiten waren vond Remco het al vreemd dat hij zn id kaart niet hoefde te laten zien maar oke. daarna zijn we weer naar huis vertrokken, Remco afgezet en naar huis.

Maandag is en vaste dag voor het afleveren van vleesvarkens. dus 's morgens hebben we eerst 90 vleesvarkens geladen. toen dat allemaal klaar was hebben we de varkens gevoerd en verzorgt. Na de middag pauze was al het werk af en had ik tijd voor me zelf, beetje rond toeren met de quad. rond 3 uur gingen we naar een zwembad in St. marrys het was een uitgegraven put waar ze de stenen uit hebben gehaald die gebruikt zijn voor huizen in St. Marrys. daar zijn we geweest met een paar klein kinderen en de schoonzussen van Connie. Toen we goed losgeweekt waren gingen we weer naar huis om varkens te voeren. 's avonds ben ik naar Menno geweest om wat te drinken, dus ik had de Grolsch mee genomen en het eerste wat Menno zei "staat er nou alcohol vrij op?" dat was dus de reden dat Remco zijn ID niet hoefde te laten zien.

Dinsdag begon de dag zoals altijd met varkens voeren en verzorgen. daarna een paar koppels biggen behandeld en toen was het weer tijd voor de lunch. Na de lunch zijn we naar London geweest naar de dochter en schoonzoon omdat hun een nieuw dak op het huis krijgen. om een uur of 4 weer naar huis gegaan om de varkens weer te voeren en verzorgen.

Woensdag hebben ik en de Rohn (werknemer) 4 varkens weg gebracht naar een kleine slagerij 45 minuten/1 uur rijden, achter in de truck met een dicht gespijkerde bak waar de 4 varkens in zaten. Toen we ze afgeleverd hadden en weer thuis waren mocht ik weer als new boy de gespeende biggen stal uit spuiten. toen dat weer allemaal klaar was verder nog een beetje opgeruimd en rond toeren met de quad was het weer voertijd. 's avonds zijn we wezen kijken bij de baseball wedstrijd van Connie want dit was de laatste van het seizoen.

donderdag was speendag dus eerst de varkens voeren en verzorgen en toen de biggen spenen. de biggen enten en in de gang zetten. toen we er 30 bij elkaar hadden konden we ze naar de biggen stal drukken, ja drukken die biggen lopen voor geen meter. Toen de biggen op plek lagen waren de zeugen aan de beurt toen die in de dragende zeugen/dekstal stonden mocht de new boy de kraamstal uitspuiten. toen alles netjes gereinigd en ontsmet was konden de zeugen weer in de kraamstal. daarna weer voeren en dieren verzorgen. Met het avond eten heeft Mike mij uitgelegd dat er nog een weg was om naar toe te rijden met de quad, dit was een uitgraving voor gravel daar even mijn ogen uit gekeken.

vrijdag hebben we de varkens gevoerd en verzorgd. toen we dat klaar hadden gingen we weer naar London naar de dochter en de schoonzoon om verder te gaan met het dak. daarna weer varkens voeren en verzorgen. 's avonds hebben Remco Menno en ik weer eens rond getoerd. Dit keer zijn we naar London gegaan, omdat iedereen zin had in een mac zijn we opzoek gegaan naar een mac Donalds. omdat we op school minimaal 1x in de week naar de mac gingen moeten we dit ritme vast houden.

Dit was de 2e week in canada volgende week weer een nieuw verslag

Harmen

  • 25 Augustus 2015 - 14:13

    Carla:

    Hoi Harmen, volgens mij ben je druk met rond toeren en schoonspuiten.
    Leer je er ook nog wat. Doen ze daar werkzaamheden die je hier nier doet of veel anders?
    Leuk te lezen dat je al een paar keer in St Mary's bent geweest. Hier woont dus de zus van Walter met haar familie. Blijf je volgen, leuk hoor. Groeten uit Harreveld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, London

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 September 2015

de 5e week de vakantie week

03 September 2015

De 4e week

28 Augustus 2015

3e week

21 Augustus 2015

De 2e week

15 Augustus 2015

de 1e week

Actief sinds 15 Aug. 2015
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 2754

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: